söndag 6 maj 2012

Closet...

När vi köpte lägenheten var det en sak som jag inte gillade... Och det var garderoberna! Tål inte riktigt frostat glas.. Vem vill att rummet ska stökigt ut fastän det är ordning i garderoberna liksom?

Först började jag söka efter nya dörrar, men insåg rätt snabbt att kalaset skulle gå på ca. 7 000 kr. Så då fick jag idén att jag faktiskt kunde fixa det själv genom att måla på frostat glas! Hörde mig noga för på färgbutiken och de rekommenderade en färg som heter "Våtrumstäck".

Sagt och gjort! Redan på tillträdesdagen satte jag igång! Två varv krävdes det så efter två dagar (och före flytten) var garderoberna vita och fina! Exakt 695 kr. kostade det, inklusive allt material! Lite mer prisvärt, inte sant? ;)

Före

Efter ett varv

Efter två varv

Det blev väldigt jämnt och fint så nu smälter garderoberna in i sovrummet och passar mycket bättre i en sekelskifteslägenhet! Vi är så himla nöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar